تبلیغات
انجمن تغذیه سالم شیراز - غذای نیم‌سوخته نخورید
 
درباره وبلاگ
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
انجمن تغذیه سالم شیراز
شاد باشیم
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
چهارشنبه 19 بهمن 1390 :: نویسنده : مهندس مرتضی خوشمکانی

غذای نیم‌سوخته نخورید

غذای نیم‌سوخته نخورید
تغذیه > توصیه‌ها و آداب  - همشهری آنلاین:
یک کارشناس تغذیه توصیه کرد: غذای نیم سوخته و سوخته مانند کباب و جوجه کباب سوخته، نان سوخته، ته دیگ سوخته، پیاز داغ سوخته و سیب زمینی سرخ کرده سوخته را مصرف نکنید.

به گزارش ایسنا، یوسف نقیایی درباره رعایت نکات تعذیه‌ای در خصوص پیشگیری از سرطان اظهار داشت: به منظور پیشگیری از بروز سرطان غذاها را به شکل سالم تهیه، نگهداری و مصرف کنید و غذاهای فاسد شدنی را در یخچال نگهداری کنید.

مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد با بیان این مطلب که از مصرف غذای پخته شده که مدت زیاد مانده باشد خودداری کنید، گفت: برای حفظ خواص ویتامین‌های موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها، آنها را در یخچال نگهداری کنید.

وی با اشاره به این که انواع گوشت را به طور کامل بپزید، توصیه کرد: روش‌های صحیح پخت مثل بخارپز، آب پز و پختن ملایم را جایگزین سرخ کردن عمیق، سوزاندن و پخت طولانی مدت، نمایید.

نقیایی با تاکید بر مصرف غذاهای کم چرب، کم شیرین و کم نمک، تصریح کرد: از انواع لبنیات کم چرب و کم نمک (شیر، ماست و پنیر کم چرب و دوغ کم نمک) استفاده کرده و از طرفی مصرف غذاهای چرب به ویژه با منشا حیوانی را محدود کنید. از روغن‌های گیاهی در حد کم و به مقدار نیاز روزانه استفاده کنید و از سوزاندن روغن‌ها جلوگیری کنید.

این کارشناس تغذیه با تاکید بر این مطلب که مصرف غذاهای پرنمک و نمک سفره را محدود کنید، متذکر شد: مقدار نمک را در تهیه غذا کاهش داده و در عوض از انواع ادویه‌ها و چاشنی‌های گیاهی برای طعم دار کردن غذاها استفاده کنید.

این کارشناس تغدیه همچنین با تاکید بر کاهش مصرف قند و شکر تصفیه شده به منظور پیشیگیری از بروز سرطان گفت: مصرف غذاهای آماده و کنسرو شده را کاهش دهید.





نوع مطلب :
برچسب ها :